Dag 7 - Portland

2 mei 2023 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Nieuwe dag! Vanochtend hebben we eerst maar eens onze koffers gereograniseerd.... Het was allemaal leuk ingepakt maar in de praktijk merken we toch dat er handigere manieren waren. Nu kunnen we weer even verder. Ook hebben we vanochtend contact gehad met onze verkoopmakelaar. Als het goed is wordt aanstaande vrijdag het koopcontract getekend - jeej!

Wanneer we naar 'downtown' Portland willen besluiten we Lyft te downloaden. Is ongeveer hetzelfde als Uber als het goed is, wij weten zelf het verschil eigenlijk niet. Werkt erg goed en is zeker niet duur, dus waren we goed tevreden.

De Lyft heeft ons afgezet bij Powell's Book's, een enorme boekenwinkel. Hier hebben we fijn rondgestruind en veel gebladerd in allerlei soorten boeken. Ze hadden hier naar ons idee zo onderhand alle genres die je maar kan bedenken.

Daarna liepen we richting Washington Park, waar de Japanese Gardens zich zouden bevinden. Helaas was het erg heuvelachtig en mochten we weer omhoog. Na een flinke klim blijkt - niet te geloven - Japanese Garden dicht te zijn voor onderhoud. Top. Dan maar met de gratis shuttle het Washington Park rondgereden (het was een enorm park, er bevindt zich zelfs een dierentuin) en daarna weer richting centrum gelopen.

Na de middag hier een beetje rondgeslenterd en wat geshopt te hebbe, hebben we een supermarktje opgezocht om inkopen te doen voor het vondeten van vanavond. We vonden een leuke wereldsupermarkt, waar we ook wat biertjes ingeslagen hebben om vanavond onder het genot van een spelletje te drinken.

Op de terugweg weer de Lyftapp ingeschakeld: binnen een minut was de chauffeur weer bij ons. Ongelooflijk. Nu gaan we zo koken en dan vanavond lekker rustig aan.

BiertjesPowell's book storePortlandAirBnB