Dag 28 - San Francisco

23 mei 2023 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Vandaag hebben we ons allerlaatste reisdagje voor de boeg. Het is veel en veel te snel gegaan, voor ons gevoel. In ieder geval hebben we het er vandaag van genomen en hebben we lekker uitgeslapen. Van Chowchilla naar San Francisco is het namelijk maar 2 uurtjes rijden, en we kunnen pas om 16.00 inchecken. Dat worden dus maar een aantal extra pauzes en hopen dat we iets eerder in de hotelkamer terecht kunnen.

Vanochtend hebben we in ieder geval gehoord dat Sam en Willem weer veilig in Nederland zijn aangekomen. Daar gaan we natuurlijk van uit, maar het is altijd fijn om de bevestiging te krijgen.

Rond 11.00 konden we dan de weg op. Onze eerste stop stond direct 5 minuten later gepland, namelijk eventjes een koffie halen bij de Starbucks. Als we er dan toch zijn... Ook zijn we nog een laatste keer bij de Target geweest en hebben we een halve hartverzakking gekregen. Lonneke had namelijk het tasje met de paspoorten per ongeluk op de wc laten liggen, maar daar kwamen we gelukkig snel genoeg achter.

Aangekomen bij het hotel kwam een onaangename verrassing. Er stonden namelijk zwarte hekken om het hotel heen en je kon nergens binnen komen. Bij het hotel stond een agent te posten, die hebben we even gevraagd wat er aan de hand was. Blijkbaar is het hotel al zo'n 3 maanden gesloten. Super.

We hebben direct contact opgenomen met de boekingssite, en zij gaven ons de optie voor een alternatief hotel of een volledige restitutie van ons geld. Aangezien we toch ergens moeten overnachten vandaag en morgen, hebben we gekozen voor de eerste optie. Dit was erg snel geregeld: ongeveer een uur nadat we contact met de klantenservice hadden opgenomen, waren we ingecheckt in het nieuwe hotel. Dit ligt in dezelfde omgeving, waar we erg blij mee zijn. We zitten namelijk erg dicht bij het vliegveld, wat wel handig is voor donderdag (dan is onze terugvlucht). Het enige nadeel is dat het nieuwe hotel geen zwembad heeft, maar het weer is daar nu toch niet echt naar. Het is hier overdag namelijk ongeveer 18 graden, wat toch iets te koud is om te zwemmen.

Vanavond hebben we afgesproken om met Marten, Carolien en hun kinderen bij een restaurant wat te gaan eten. Marten is familie van Gijs, en hij en zijn gezin wonen tijdelijk in Californië. Toch wel grappig om hier dan af te spreken. We hebben heerlijk gegeten en goed bijgekletst. Het is erg leuk om te praten over de ervaringen en hoe we de dingen beleven in Amerika. We hebben een erg gezellige avond gehad.

Na het etentje hebben we onze huurauto afgeleverd. We blijven nog 2 nachten hier, maar afgezien van naar het vliegveld gaan (wat met de shuttlebus kan) hebben we niet echt plannen. Dus het is een beetje zonde om de auto langer te houden. Het voelt een beetje raar dat de auto nu weg is, we hebben er de afgelopen maand namelijk zó veel tijd in doorgebracht. We hebben in totaal namelijk z'n 4778 kilometer in gereden...

Alle bagage staat nu op de hotelkamer en morgen moeten we maar eens gaan herpakken. Als het goed is kunnen we ook wassen in dit hotel, en mocht dat inderdaad gewoon kunnen gaan we daar ook gebruik van maken. Dat scheelt thuis weer tijd en moeite, toch?

Hotel 1Uiteten

1. Marion Stroeken:
    24 mei 2023
    Geniet lekker van de laatste dagen!
  2. Gijs en Lon:
    Dankjewelxx
  3. 24 mei 2023
    Wat leuk dat jullie Marten, Carolien en kids hebben opgezocht!
  4. Gijs en Lon:
    Het was erg gezellig!
  5. Jack Stroeken:
    24 mei 2023
    Laatste dagje(s) vee plezier en goede reis.
  6. Gijs en Lon:
    Yesss danke!