Dag 6 - Portland

1 mei 2023 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Vanochtend moesten we weer weg uit Bandon. Wat hebben wij daar een fijn verblijf gehad. We vonden het haast jammer te gaan. Gelukkig mochten we vandaag op weg naar Portland. Hier hebben we toch ook erg naar uitgekeken.

We besloten een kleine omweg te nemen zodat we langer langs de kust zouden kunnen rijden. Hier hebben we geen moment spijt van gehad. We hadden prachtige, weidse uitzichten van bossen, meren en de heldere oceaan.

Onderweg kwamen we de 'sea lion cave' tegen. Sea lions? Toch maar even stoppen. Volgens de mevrouw achter de ticketbalie waren er op dit moment meer dan 150 sea lions aanwezig. Een beetje sceptisch besloten we de gok te wagen. En gelukkig maar. Na zo'n 20 etages te dalen met de lift kwamen we in een grote grot terecht. We hadden verwacht met geluk een paar zeeleeuwen te zien maar het waren er immens veel. Heel mooi om de wilde dieren te zien in hun natuurlijke omgeving.Ook op de weg die we vervolgden zagen we nog met regelmaat zeeleeuwen langs de kust.

Gezien we wat tijd over hadden voor we zouden inchecken in Portland, maakten we de keuze eerst maar langs een outlet te gaan. Helaas deze keer niet 100 paar schoenen aangeschaft, maar wel geslaagd met elk een paar broeken en 2 shirts voor Gijs. In Oregon betaal je blijkbaar geen belasting over inkopen, dus dat is weer aan de prijzen te merken.

Eenmaal in Portland aangekomen viel het ons op dat het erg rustig rijden is in de stad. Naar ons idee doe je er langer over en heb je meer obstakels als je downtown Eindhoven in wilt komen. We hebben hier in Portland een kleine maar fijne cabin, en we zitten redelijk dichtbij het centrum. Plan is om daar morgen eens heen te lopen om de stad te gaan verkennen.

Vanavond hebben we een spelletje gespeeld en gaan we vroeg het bed in, zodat we morgen lekker fris zijn en er zo weer een topdag van te kunnen maken.

Sea lion caveSea lion caveBandon->Portland

1. Jack Stroeken:
    2 mei 2023
    Geen schoenen gekocht ?!
  2. Gijs van Bergen:
    3 mei 2023
    Haha nee, maar we zijn nog niet weg hoor ;)