Dag 8 - Portland

3 mei 2023 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Gisteravond kregen we een bericht van de AirBnB die we geboekt hebben in Island Park (bij Yellowstone). Ze moesten helaas de reservering annuleren... want er ligt teveel sneeuw? Blijkbaar zouden we, in het geval dat we daar toch overnacht hadden, zo'n kilometer met onze bagage in de sneeuw moeten lopen. En dat zou een flinke 'challenge' worden, aldus de host.

Dus toch maar op zoek naar een ander huisje. We hebben er nu een gereserveerd op ongeveer dezelfde afstand van Yellowstone, en mét jacuzzi. Dat is dan weer het voordeel. Het nadeel is dat we in het vorige huisje aan een prachtig meer zouden zitten in the middle of nowhere, maar helaas is dat nu anders. Volgens de host moeten we wel gewoon met de auto in Yellowstone kunnen komen.

Vanochtend zijn we even op pad geweest naar een ander deel van Portland. Hier hebben we onder andere een donut gegeten van Voodoo Donuts. Blijkbaar is dat echt een dingetje: aan de hekjes buiten en binnen te zien staat er normaalgesproken een lange wachtrij. De donuts smaakten ook erg goed.

In de middag zijn we nog even naar 'huis' gegaan. Daarna zijn we naar Hawthorne Asylum gegaan. Dit is een soort binnenplaats (inclusief stenen muren met prikkeldraad) voorzien van allerlei food carts en picknicktafels. Hier hebben we lekker gegeten en zo konden we met rond buikje verder.

We hadden vanmiddag kaartjes gekocht voor de Comedy Club, Helium. Brandon Wardell zou hier optreden. Nooit van gehoord, maar leek ons wel leuk om eens mee te maken. En leuk was het zeker. We hebben een heerlijke avond gehad en hard gelachen. Goede keuze geweest.

We reizen morgen richting Richland, Washington. Hier zullen weer één nachtje overnachten.

Voodoo DonutsHawthorne AsylumHelium Comedy Club

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade