Dag 5 - Bandon

30 april 2023 - Bandon, Oregon, Verenigde Staten

Vannacht hebben we heerlijk geslapen in Bayside. Vanochtend zijn we naar een Amerikaanse diner geweest om daar te ontbijten. geen waffles of pancakes, maar we hebben een 'muffin' brood besteld met poached egg en een lemonade. Dit smaakte ons erg goed. Onderweg naar de diner stonden er in de tuin van de AirBnB welgeteld 3 reeën ons op te wachten. Gelukkig mochten we gewoon langs (:

Dan maar weer de auto in. Jerry, de host van de AirBnB had ons tips gegeven over welke route we het beste naar de volgende stop konden nemen. Dit was inderdaad een prachtige route. We hebben 'very tall trees', zoals Jerry ze noemde, gezien en zijn grotendeels langs de prachtige kustlijn gereden. Het was wederom geen straf 3,5 uur te rijden.

Aangekomen in Bandon zitten we in the middle of nowhere. We hebben een fantastische (gele!) cabin gehuurd met wederom een super vriendelijke host, Kirsten. De cabin is erg ruim en er scharrelen hier een aantal kippen rond. In de koelkast liggen ook verse eitjes van deze kippen op ons te wachten.

Het nadeel van ergens middenin de bossen te zitten, is het bereik van de telefoon. We hebben nagenoeg geen bereik en het wifi werkt helaas ook niet altijd mee. Normaalgesproken was dit niet zo'n probleem geweest, maar vanavond willen we weer enkele telefoontjes plegen met de makelaar en hypotheekadviseur. Is wel zo handig als we dan bereik en/of wifi hebben. We zijn maar even 'down the road' gelopen om te kijken of we daar bereik hadden. Dit was inderdaad zo.

Dit stukje zouden we rond 12 uur 's nachts moeten lopen, en dat zou betekenen dat het pikkedonker zou zijn. Toch maar even aan de host gevraagd in hoeverre dit veilig was. Wanneer we naar de beren vragen begint ze te lachen: ze zitten wel in de omgeving maar zullen niet zo snel op ons af komen. Echte waaghalzen die we zijn zien we dat toch niet zo zitten.

Gelukkig weet de host het probleem van de wifi zo goed als op te lossen en kunnen we als het goed is vanavond onze dingetjes regelen.

BosAirBnBBayside->Bandon