Dag 4 - Bayside

29 april 2023 - Arcata, California, Verenigde Staten

Zooooo.... gisteravond hebben wij gegeten bij een Italiaan. Hier hadden ze heerlijke pizza's. We zaten na afloop goed vol. Hierna zijn we nog even een stukje gaan lopen, en we kwamen een kroeg tegen waar iedere vrijdagavond live muziek zou worden gespeeld. Gezien het vrijdag was: even een kijkje nemen dus. Bij de deur moesten we ons natuurlijk legitimeren en toen werden we binnengelaten. Het was een drukke kroeg waar zowel gegeten kon worden als aan de bar gehangen kon worden. Er speelde een man op een klein podium wat countrymuziek. De bar was geheel in het 'western' gedecoreerd. Wat een beleving. Hier hebben we samen een pilsje gedronken en toen maar terug naar het hotel. De volgende ochtend zouden we namelijk weer vroeg op moeten.

Vanochtend stond om half 9 de wekker, echter waren we beiden rond 6 uur al klaarwakker. Misschien toch stiekem last van een jetlag? Gelukkig hebben we toch nog een uurtje de slaap kunnen vatten. Kyte, de autoverhuurder, zou rond 9 uur de auto komen afleveren maar we kregen om half 9 al een appje dat ze al voor de deur stonden. We hebben een Dodge Charger gekregen (zie 'videos'). Een vette wagen, voorzien van alle luxes. Wij zijn er zeer tevreden mee.

Koffers dus maar ingepakt en ingeladen, zodat we de weg op konden. Wat een belevenis was dat. Eerst de Golden Gate Bridge op, die we helaas niet zo goed konden zien gezien er erg veel mist hing. Het was wel direct 'echt' rijden met de wagen, gezien de drukte in het verkeer en de 5 rijbanen op de brug. Ook wel even wennen dat je hier zowel links als rechts ingehaald mag worden... Langzaamaan werd het steeds rustiger op de weg en konden we echt genieten van de omgeving. Dit was prachtig: we hebben vooral door heuvelachtig bosgebied gereden.

We mochten vandaag 267 mijl rijden vanuit het hotel in San Francisco naar onze AirBnB in Bayside. Van de 267 mijl moesten we er 265 immer geradeaus. Lekker de cruise control aan en genieten dus. We hadden een prachtig weer vandaag, op een gegeven moment was zo'n 30,5 graden. Tijdens de eerste stop dus maar snel het vest uitgedaan en achterin de wagen gelegd.

Aangekomen in Bayside was het even zoeken naar onze AirBnB maar gelukkig hebben we deze kunnen vinden. Het is niet de beste AirBnB die we gereserveerd hebben (lees: slechtste). Beetje klein, beetje vies, beetje oud. Gelukkig ligt het bed prima en is het maar voor één nachtje. De host is wel erg lief en behulpzaam, en gaf ons allerlei leuke tips voor de reis die we morgen gaan maken.

Onderweg hebben we boodschappen gehaald met het idee dat we vanavond zouden koken, maar vanuit hygiënisch oogpunt bewaren we dit maar voor morgen. De host gaf ons de tip voor een diner op afstand zo'n 10 minuten rijden, hier zouden ze de beste double cheeseburgers met bacon moeten hebben volgens hem.

Hij had niet gelogen. De diner was zo'n typisch Amerikaanse 24/7 diner. Er waren ook genoeg mensen die erop afkwamen, want het was erg druk. We hebben hier inderdaad erg goed gegeten. Naast de burger, hadden we garlic fries besteld. Wat zou er mis kunnen gaan? Het waren inderdaad garlic fries. Friet met een hoop knoflook eroverheen. Smaakte prima. Rook wat minder waarschijnlijk, haha.

Vanavond doen we even rustig aan, waarschijnlijk gaan we zo een spelletje spelen en redelijk op tijd onder de wol. Morgen gaan we richting Bandon, waar we ook één nacht slapen in een AirBnB en daarna doorreizen naar Portland. Wij hebben er zin in.

Pizza

AirBnB