Dag 3 - San Francisco

28 april 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een gebroken nacht, waarin we wel heeeerlijk geslapen hebben, om 8 uur 's ochtends de wekker. We hadden een hotel geboekt waar ontbijt inclusief was. Hou je vast: we hadden keuze uit een banaan, koffie, jus d'orange, appelsap en een ontbijtreepje. Keuze was dus niet zo reuze maar we konden in ieder geval met iets in de maag op pad.

We zijn richting de pier gelopen. Onderweg waren we erg blij dat we de jassen niet aan hebben gedaan want de zon scheen flink en het temperatuurtje was ook niets van te zeggen. Terwijl we langs de pier liepen ook de eerste zeehonden gespot!

Op Pier 39, zo toeristisch als wat, hebben we Clam Chowder Soup gegeten. Lokale specialiteit, zo blijkt. Het is een soort dikke vissoep dat wordt geserveerd in uitgehold brood. Wij vonden het erg lekker. Ook hier een camerawinkel gevonden waar we een oplader voor de camerabatterij hebben gekocht. We kwamen er vanochtend namelijk achter dat we die van ons thuis hebben laten liggen... oepsie.

Nadat we op Pier 39 lekker hebben rondgeneusd zijn we richting Pier 33 gelopen. Vanaf hier gaat de ferry richting Alcatraz Island. Op Alcatraz zelf hebben we een audiotour gedaan, die ze hier aanbieden. Dit vonden we in z'n totaliteit wel erg leuk en indrukwekkend. Vooral ook een mooie locatie om met de camera foto's te maken.

Hierna zijn we naar Chinatown en Union Square gelopen. In Chinatown hebben we vooral gekeken naar de vele Chinese winkeltjes aan de straat en hebben we een kleine, Chinese snack gehad. In Union Square, een groter gebied met kantoren en de duurdere winkels, was vooral het verschil in mensen erg markant. Aan de ene kant van de straat had je fantastisch hoge gebouwen met dure winkels waar de beveiliging voor staat, aan de andere kant van de straat lopen/liggen mensen die duidelijk iets teveel crack of andere drugs hadden gebuikt. Soms waren ze hier ook letterlijk, op straat, aan het roken.

Gelukkig voelden wij ons toch erg veilig en zijn we weer richting hotel gelopen. We hebben zo'n anderhalf uur gelopen, en vooral een erg steile heuvel beklommen en weer afgedaald, maar inmiddels zijn we weer terug op de hotelkamer. Beiden verbrand, met name in het gezicht, liggen we momenteel even bij te komen op bed om de voeten even rust te gunnen. Wij gaan zo de buurt in om een hapje te eten en als we daarna nog zin hebben ergens een drankje te doen. Tot nu toe zijn we zeer content en hebben wij een heerlijke eerste dag achter de rug.

Tip trouwens, we voegen niet alle foto's bij het verhaal toe. Onder het kopje 'foto's', staan nog meet foto's die we hebben gemaakt (: