Dag 2 - San Francisco

27 april 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zoooo, we mochten eindelijk! Na een nachtje geslapen te hebben bij Schiphol (ofja, geslapen...) konden we dan écht aan de reis starten.

We hebben om 11.40 het vliegtuig richting Londen gepakt, en vanuit Londen zijn we om 14.35 lokale tijd vertrokken richting San Francisco. Om 17.40 kwamen we hier aan (voor de mensen in Venlo, 2.40).

De reis is super soepel verlopen. Alles was duidelijk aangegeven, we hadden alles goed voorbereid en konden eigenlijk overal zo goed als doorlopen. Door de vermoeidheid allebei natuurlijk wel eens even wat chagrijnig, maar dat mocht de pret niet drukken.

De vlucht richting San Francisco was zo'n 11 uur, en dat was toch wel erg lang. Helaas hebben we allebei niet echt kunnen slapen en hebben we onszelf moeten vermaken met series kijken, lezen en proberen wat te doezelen.

In San Francisco aankomen was wat gek: het was én nog licht buiten, terwijl wij er al een hele dag op hadden zitten, én nog warm ook. Zo'n twintig graden. Goed begin van de vakantie toch?

San Francisco binnenrijden met de taxi was waanzinnig. We waanden ons direct 'echt' in Amerika. Het ziet er precies zo uit als in de films. Ons hotel ligt op Fisherman's Wharf, dus na het inchecken zijn we maar een rondje gaan lopen om de buurt te verkennen en een hapje te eten. We hebben bij een Mexicaan gezeten, waar ze als specialiteit taco's verkochten. We hebben zó lekker gegeten! Heel verschil met de taco's van thuis.

Na het eten zijn we richting de haven gelopen, maar we hadden helaas niet het gehoopte uitzicht op de Golden Gate bridge. Andere keer dan maar.

Nu liggen we eindelijk in bed. Het is 21.55 lokale tijd. In Venlo is het echter al 7 uur 's ochtends dus. Vannacht hebben we twee wekkers staan zodat we eventueel nog contact kunnen hebben met de adviseur die onze hypotheekaanvraag regelt. Zo zijn we wel op tijd met eventuele documenten insturen, mocht dit voor het weekend nog nodig zijn.

Hopelijk kunnen we daarna nog even lekker slapen. Morgen hebben we namelijk weer een leuke dag voor de boeg. Zo hebben we tickets voor Alcatraz en willen we een kijkje gaan nemen in Chinatown. Weltruste en groetjes van os!

Heathrow vliegtuigSan Francisco

Taco's