Dag 18 - Alton

13 mei 2023 - Alton, Utah, Verenigde Staten

Het was vannacht koud. Erg koud. Dat is het nadeel van in/rond de woestijn overnachten. Lonneke heeft moeite gehad met slapen. Gelukkig heeft Gijs, wanneer hij eenmaal in slaap kwam, eigenlijk nergens last van gehad. Voor vanavond dus maar iets beter voorbereiden. We kwamen er namelijk vanochtend achter dat we blijkbaar op nog een deken liggen, in plaats van direct op het hoeslaken. Hopelijk helpt deze deken toch een betere nachtrust te krijgen.

Vanochtend zijn we redelijk op tijd opgestaan, zo rond half 9. Na ons even te hebben gedoucht en klaargemaakt hebben we dan toch eindelijk gezien waar we nou precies zitten. Alton is een mini-dorpje, volgens internet schommelt het inwonersaantal rond de 120. Weer eens iets anders dus.

We zijn vandaag naar Zion gereden en we zitten in een fantastische omgeving. Veel groen, rotsen en weidse uitzichten. Helaas hebben we daar gisteravond iets minder van kunnen genieten, maar overdag is het geen straf hier te rijden.

In Zion hebben we de oostingang genomen. Plan was om vandaag lekker rustig aan te doen en met een shuttlebus het park te verkennen. Om bij de shuttlebus te komen, moesten we eerst zo'n 20 kilometer zelf door het park rijden. Dit was fantastisch: je gaat de canyon zelf naar boven, rijdt via een tunnel door de canyon heen en dan daal je weer af naar beneden. We hebben schitterend uitzicht gehad tijdens dit stuk rijden.

Ook de shuttlebus beviel erg prima. Het was voor de afwisseling wel fijn om zelf meer te kunnen ontspannen en achterover te zitten terwijl we door het park heengingen. We hebben ook een korte hike gemaakt. Ook hier heb je een permit, een soort vergunning, nodig om de meeste wandelpaden in het park te mogen betreden. Deze hebben we niet. Niet dat we dat zouden willen, want het zijn wel de hefitge wandelpaden die bijvoorbeeld honderden meters omhooggaan of waarbij je door de rivier moet lopen. We hebben nog steeds vakantie, haha.

Na nog wat boodschappen te hebben gehaald zijn we weer naar de AirBnB gereden. De optie was vandaag eventueel de Horseshoe Bend te bezoeken, maar dit was voor een retour nog 4 uur extra rijden. Daar hadden we eigenlijk geen zin in, dus hebben we dat maar gelaten voor wat het is.

Inmiddels hebben we gegeten, een maaltijd voor in de magnetron. In deze AirBnB hebben we namelijk geen beschikking over een fornuis. Gelukkig is en blijft het Amerika, en is de keuze in magnetronmaaltijden enorm. Een pakje mais, een bakje vlees en een bakje aardappelpuree. Alles kan hier in de magnetron en het was eigenlijk nog lekker ook.

Vanavond doen we weer een rustig avondje. We gaan straks een spelletje spelen en dan proberen wat te slapen. Hopelijk is het vannacht wat warmer. We zijn benieuwd.

GijsCanyonCanyonEekhoornRivierTunnel

1. Marion Stroeken:
    14 mei 2023
    Wat mooi om op deze manier mee te mogen leven met jullie! Het zijn ook erg mooie foto's.
  2. Kevin:
    14 mei 2023