Dag 19 - Alton

14 mei 2023 - Alton, Utah, Verenigde Staten

Na een hele gezellige avond gisteren hebben we ook een betere nacht gehad. Nu waren we beter voorbereid, dus hadden al twee dekens om onder te slapen. Dit scheelde wel echt.

Na de goede nachtrust hebben we ons langzaamaan klaargemaakt voor de dag van vandaag. Bryce Canyon staat op de planning. Aangezien de sandwiches peanut butter & jelly zo goed gesmaakt hadden, hebben we gisteren bij de supermarkt zelf boterhamzakjes, boterhammen, pindakaas & jam gehaald. Dus konden we vanochtend ook een heerlijke lunch voorbereiden! Het water uit de kraan hier is bronwater en erg lekker, in tegenstelling tot wat er in de rest van Amerika uit de kraan komt. Dat is namelijk volgestopt met chloor en smaakt hier dus enorm naar. Dus met een goedgevulde rugzak konden we op weg.

We hadden het weer gecheckt en het zou niet zo'n mooi weer worden in Bryce - maar 14 graden en bewolkt. Beetje raar, we zitten hier op ongeveer 45 minuten van Bryce af en ongeveer op 30 minuten van Zion. In de laatstgenoemde werd het vandaag 26 graden en zonnig. Het weer hier is vooral erg wisselvallig te noemen. Dus toch maar de truien uit de koffer gehaald zodat we deze aan konden doen.

Op de weg naar Bryce zijn we nog de campground tegengekomen waar Lonneke de vorige keer ook had overnacht. Erg grappig om dat te herkennen en dan nu, 9 jaar later, daar nog eens langs te komen.

Bij Bryce hebben we de auto geparkeerd en we konden direct de shuttlebus in. Mooie timing. De shuttlebus was ons gisteren zo goed bevallen dat we het vandaag maar weer zo hebben gedaan. Binnen niet al te lange tijd waren we aangekomen bij Bryce Point, waar je een mooi uitzicht hebt over de canyon en tevens het eindpunt van de shuttle.

Gezien het ideale wandelweer en de goede lunch die we vandaag mee hadden, besloten we één van de hike paden te bewandelen. We zagen er op de kaart twee die mooi op elkaar aansloten en zo zouden we bij een viewing point uitkomen waar de shuttlebus ook weer langs zou komen. Het pad was ongeveer 5,5 km lang.

Het was prachtig: we zijn van geheel bovenaan de canyon naar onderen gelopen en daarna, aan de andere kant, weer naar boven. Het was wel niet zo makkelijk, vooral het steile stijgen kostte wat moeite, maar het was het zeker waard. Wij hebben heel erg genoten om zo de canyon te verkennen en de wandeling was het dubbel en dwars waard.

Terug in het huisje hebben we lekker gedoucht en allebei even ons eigen ding gedaan. Gijs heeft serie gekeken terwijl Lonneke las. Buiten kwamen we de kat tegen die bij de huisjes hoort. Hij houdt blijkbaar erg van aandacht en we vonden het niet zo erg deze te geven, hihi.

We hebben zojuist de koffers alvast voorbereid zodat we morgenvroeg niet al te veel meer hoeven te doen. Morgen staat er weer een toffe dag op de planning, we rijden naar Vegas! We maken er vanavond weer een gezellige avond van en verheugen ons nu alvast op morgen.

UitzichtTunneltjeHikeUitzichtHikeBryce Point

1. Marion Stroeken:
    15 mei 2023
    Bryce Canyon vind ik één van de mooiste canyons. Mooier dan de Grand Canyon. Die kleuren van alle tinten roze is schitterend. Mooie foto's ook!
  2. 15 mei 2023
    Prachtige ervaringen!! Bryce was ook een van onze favorieten. Erg leuk om jullie ervaringen te lezen en te genieten van de prachtige beelden.