Dag 16 - Salt Lake City

11 mei 2023 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend werden we wakker van de airco. Niet zomaar een airco, een airco zo'n halve meter van het bed op kniehoogte. Deze begon om 8.00 's ochtends te laaien op een volume van heb je me nou daar. En dat terwijl we juist vandaag de wekker pas om half 10 hadden :( De airco kon ook niet uit of zachter gezet worden, dus dat was lekker wakker worden.

We zijn toch nog eventjes in bed blijven liggen en hebben ons daarna rustig klaargemaakt om Salt Lake City in te gaan. We zijn toch met de Lyft (taxi) richting centrum gegaan, dat is namelijk toch wat makkelijker.

We zijn naar Temple Square gelopen, een enorm plein heel veel verschillende kerkgebouwen. Bij een van deze kerken was een orgel optreden, waar iedereen die rondliep voor werd uitgenodigd. In het kader van 'waarom niet' zijn we maar even gaan kijken. Het klonk best oké en het decor was mooi.

Verder hebben we nog wat door de stad gestruind. Het valt ons op dat het hier wat rustiger is dan Portland en San Francisco, en ook veel schoner. Ze zijn overal wel erg veel aan het bouwen. We zijn een shopping mall langsgegaan en zijn ook hier weer goed geslaagd. Ook hebben we nog ergens lekker geluncht.

Na een fijne middag zijn we weer terug richting de AirBnB gegaan. We hebben even buiten gezeten om van de zon te genieten, en hebben ook de koffers opnieuw gereorganiseerd. Gezien we morgen de Arches en Dead Horse Point bezoeken met onze bagage bij ons, willen we alle bagage in de kofferbak hebben liggen. Gelukkig past het allemaal nog.

Vandaag zijn we precies op de helft van onze reis. Het gaat veeeeeel te snel. We hebben al zoveel gedaan en gezien, maar gelukkig gaat dat in de tweede helft van onze reis ook nog gebeuren. Laten we er dus nog maar 2 weken goed van genieten.

OrgelSalt Lake CityGyrosTemple Square