Dag 15 - Salt Lake City

10 mei 2023 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we weer een rustig avondje gehad. Lonneke is even in de jacuzzi geweest terwijl Gijs fijn serie keek op zijn telefoon. Ons even voorbereidende op de reis van vandaag.

Gezien we gisteren de koffers al grotendeels ingepakt hadden, hoefden we vanochtend eigenlijk alleen maar te ontbijten. Daarna konden we de weg op. Gijs was er aan het begin van de dag wat minder aan, helaas. Hij had wat last van hoofdpijn, dus heeft hij geprobeerd wat te dutten met de hoop dat de pijn wat zou zakken. Helaas. Na even onderweg te zijn geweest kwamen we een winkeltje tegen waar we wat pijnstilling hebben gekocht. Gelukkig lijken deze tot nu toe goed te werken.

Na een tijd te rijden was het duidelijk dat we Salt Lake City naderden. Het werd steeds drukker op de weg, ondanks de snelweg bestaande uit 6 rijbanen. We hebben ook eventjes in de file moeten staan.

Omdat we ietsjes eerder dan 16.00, de inchecktijd van de AirBnB, aan zouden komen, besloten we nog even langs een outlet te gaan. Ook hier zijn we geslaagd: 2 petjes voor Gijs en 2 paar schoenen voor Lon.

Op de weg vanuit de outlet richting de cabin was er regen. Het was erg heftig zo te rijden. Niet per se door de regen, maar het wegdek hier lijkt niet echt gemaakt voor regenval en alles spettert dus weer fijn omhoog. Wanneer je dan ook nog door de bergen rijdt met allemaal heuvels, is het wel een uitdaging. Ondanks dit zijn we toch tevreden en veilig aangekomen bij onze cabin.

Hier is het inmiddels mooi weer en kunnen we gewoon een shirtje dragen buiten. Toch wel fijn om na Yellowstone, de truien weer in de koffer te stoppen en deze er hopelijk niet meer uit te hoeven halen.

We hebben vandaag besloten dat we er overmorgen (12 mei) een extra lang dagje van gaan maken. We willen namelijk toch erg graag Arches National Park en Dead Horse Point zien. Dat wordt een redelijke omweg: normaliter zouden we van Salt Lake City naar Alton (onze volgende stop) , 4 uur en 15 minuten rijden. Met deze extra stops wordt dit een reis van 9 uur. Toch denken we dat dit het zeker waard is.

Vanavond maken we er in de cabin een gezellige avond van en dan gaan we morgen het centrum van Salt Lake City eens bekijken. Plan is om de bus te nemen, gezien hier in de straat een bushalte is en het ons ook leuk lijkt dat eens mee te maken. In ieder geval maken we het morgen ook niet laat, met de lange dag die we vrijdag voor de boeg hebben in het vooruitzicht.