Dag 14 - Island Park

9 mei 2023 - Island Park, Idaho, Verenigde Staten

Zoooooo. Na een lange/leuke dag gisteren, mogen we vandaag opnieuw Yellowstone in. Gisteren hebben we al een en ander mogen zien, maar vandaag gaan we weer op pad. Yellowstone is immens groot dus het is helaas onmogelijk om alles te zien.

Bij binnenkomst zijn we maar direct richting het meer gereden. Dit ligt zo'n anderhalf uur rijden inwaarts. Onderweg zijn we ergens gestopt, geen idee waar we beland waren. Dit bleek een enorme waterval te zijn. Aan de linkerkant was ook een gele canyon, de Grand Canyon van de Yellowstone wordt deze genoemd. Voorproefje voor ons dus, haha.

Rond de lunch kwamen we een Visitor Center tegen. Dit is een soort museum. Eerlijk gezegd boeide ons dat niet heel veel, maar volgens de borden zouden ze ook iets van eten verkopen. Helaas. Blijkbaar is het buiten seizoen in Yellowstone, en gaat het restaurant pas op 12 mei open.

Gelukkig lag er ook een tankstation, en hadden ze daar wat te eten. We hebben allebei een mini-pizza uitgezocht en deze buiten, in de sneeuw, opgegeten. De pizza smaakte nog best prima voor een tankstation.

Na nog een eind rijden zijn we bij het allermooiste uitzicht ooit uitgekomen. Het was net zoals uit een film, maar dan nog mooier. Het betrof een meer met op de achtergrond bergen, en het meer was volledig bevroren. Dit was prachtig. Hier hebben we even staan genieten van het uitzicht en natuurlijk ook een hoop foto's genomen.

De hele dag door zijn we weer heeeeeel veel bizons tegen gekomen. We waren ook erg alert op beren, deze zouden we ook nog graag willen zien. Op een gegeven moment meenden we in de verte een beer te zien staan. Maar helaas, ook dat bleek een bizon. Wel hebben we veel verschillende vogels, een geelbuikmarmot en wat wapiti's (elks) gezien.

Toen we bijna het park uitreden stonden we in wat ze noemen een bizon-jam. De bizons trekken zich nergens echt wat van aan, waar wij nu ook getuige van mochten zijn. Er besloot er eentje maar via de weg van plaats te veranderen, de bizon had er weinig erg in dat hij zo het verkeer hinderde.

We zijn vandaag de 2000 mijl rijden gepasseerd. Dit is omgerekend zo'n 3200 kilometer die we nu op de teller hebben. Gelukkig verveelt het rijden nog steeds niet en kunnen we er zeker nog even tegenaan. Op naar de 3000 mijl!

Morgen moeten we om 10.00 uitchecken en dan rijden we richting Salt Lake City. We rijden hier ongeveer 4,5 uur op, exclusief stops.

UitzichtGroetjes

10 mei 2023
    Dwight looking ass
  2. Bas Silicum:
    10 mei 2023
    Poh unne bison gehit, betaalde dea goad?