Dag 23 - Las Vegas

18 mei 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag (18 mei), zijn Gijs en Lonneke wakker geworden als pasgetrouwd stel. Eigenlijk voelen we ons niet anders dan normaal, maar het is nog steeds wel onwerkelijk (en leuk!).

Vanochtend mocht iedereen uit checken. Sam en Willem blijven in Luxor, maar krijgen voor de laatste nacht een andere kamer. Wij overnachten vannacht in Caesar's Palace. Vandaag gaan we naar de Hooverdam en de Grand Canyon. Maar eerst, even naar de Target om drinken en snacks te halen voor onderweg, en om ergens te ontbijten. Het scheelt dat er overal centra zijn waar veel winkels, maar ook wat eettentjes. Dus dat ging wel goedkomen.

Na ongeveer een halfuurtje rijden kwamen we bij Hooverdam aan. Gelukkig konden we de auto op de meest dichtsbijzijnde parkeerplaats parkeren, want het was bloedheet. In Vegas zelf is het ook constant heet geweest, maar hadden we wat meer schaduw of een briesje. Even op de Dam zelf gekeken. Grappig, want midden op de Dam is de grens tussen Nevada en Arizona. Dat betekende dus ook dat er midden op de Dam een tijsverschil was van 1 uur.

Hierna zijn we doorgereden naar Grand Canyon West. Dit is geen onderdeel van de national parks, maar een 'onafhankelijke' ingang. We mochten niet met de auto zelf in het gebied rondrijden, dus zijn we maar weer voor de shuttlebus gegaan. Het uitzicht was weer prachtig. Op een bepaald stuk was het ook mogelijk om op een paar rotsen te klimmen om zo een geheel 360 graden uitzicht te krijgen. Het was even een klim (ook een ervaring zo op de rotsen), maar het was het zeker waard.

Uiteindelijk was het al half 9 eerder dat we bij Caesar's Palace aan waren gekomen. Het voordeel hiervan was we niet echt in de rij hoefden te staan. Er stond ons nog een verrassing te wachten: het hotel gaf ons een gratis upgrade. Een beetje sceptisch dus maar op weg naar de hotelkamer, want in hoeverre zou het nou een echte upgrade zijn? Nou, we stonden versteld. Het was eerder een appartement te noemen dan een kamer. We schatten dat het zo'n 100 m2 groot is, heeft een bubbelbad, speakers in de plafonds en uitzicht op onder andere de zwembaden van het hotel. Dit hebben we beiden nog niet meegemaakt en was dus echt wel een bucketlist-momentje.

Inmiddels 10 uur, maaaaaar eindelijk bij een restaurantje gaan zitten. Met zijn vieren hebben we daar geproost op deze week, en oom erg goed gegeten. Daarna zijn we nog even de Strip op geweest. De watershow van de Bellagio was erg leuk om te zien. Gezien het op de strip erg druk is, en je dus ook niet echt gezellig kunt lopen, besloten we in een rustiger deel net langs de Strip een kroegje op te zoeken. Het werd een karaokebar, maar niemand heeft gezongen (gelukkig). Na hier eventjes op het terras gezeten te hebben, zijn we weer richting onze hotels gegaan.

Al met al hebben we dus alweer een supertoffe dag gehad. Morgen staat een reisdagje op de planning: we rijden via Death Valley naar Los Angeles. In totaal is dit ongeveer 6,5 uur rijden, zonder pauzes geteld.