Dag 22 - Las Vegas (oetgebreid)

17 mei 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een dag! Vandaag, 17 mei, zijn we om half 9 opgestaan. We hadden namelijk nog niet gezwommen in het zwembad van de Golden Nugget en dat wilden we natuurlijk niet missen. Gelukkig was het ook rond deze tijd warm en zelfs het zwembadwater was een goede temperatuur. Het zwembad van de Golden Nugget is namelijk best speciaal: in het midden van het zwembad staat een 'tank', een sorrt aquarium, met allerlei haaien, vissen en roggen.

Rond 11 uur zijn we naar The Little Wedding Chapel gegaan. Wij willen namelijk vast alle formulieren etc. geregeld hebben om dan ook echt deze dag te trouwen. Het verliep eigenlijk redelijk soepel. We hebben om 6.30 een plekje gereserveerd, en de ceremonie zelf zou maarliefst zo'n 10 tot 12 minuten duren.

Daarna zijn we naar Luxor gereden. Hier spenderen we de volgende nacht, en Sam en Willem verblijven hier ook. Dus zijn we met zijn allen gaan ontbeten. Gezien wij zelf niks qua 'nette' kleding meehebben, besluiten we vanmiddag even te gaan shoppen. Na het shoppen kunnen we ook nog even door naar de pharmacy, om Sams medicatie op te halen. Gelukkig lijkt het al langzaamaan al wat beter te gaan.

In het winkelcentrum gaan Gijs en Willem samen op stap, en Lonneke en Sam. De dames waren veel eerder klaar en hebben nog ergens wat gegeten en gedronken... Wel allemaal geslaagd.

Tegen de tijd dat we klaar waren met shoppen, was het 16.15. We zouden om 18.30 trouwen, moesten om 18.00 aanwezig zijn, we moesten daarvoor om 17.30 vertrekken, en iedereen moest zich nog douchen en omkleden... Het zou een uitdaging worden.

Ondanks dat we niet heel veel tijd hadden, moesten we toch nog even naar dat apotheek voor Sam. Schoot ook lekker op... Bij de eerste apotheek hadden ze het medicijn dat Sam voorgeschreven niet. Dus, op naar een tweede apotheek. Deze konden ons wel helpen, maar: het zou wel even gaan duren. Sam heeft de meneer achter de balie dus even uitgelegd dat we een beetje haast hadden in verband met een bruiloft, en gelukkig kon hij het proces wat versnellen.

Wonder boven wonder waren we om 17.15 in het hotel en zaten we om 17.40 in de auto. Eenmaal bij de chapel aangekomen was de trouwzaal al vrij en mochten wij alvast naar binnen om wat foto's te maken. Er kwam namelijk ook nog eens bij dat de mannen een verrassing hadden geregeld en we daar na de bruiloft ook nog eens haast voor mochten maken.

Het trouwen zelf was fantastisch. Een beetje kitch, lekker fout, een beetje snel, maar precies hoe we het in gedachten hadden. We zijn heel blij dat we dit met elkaar mogen meemaken en dan vooral op zo'n spectaculaire wijze. Dat zelfs Willem en Sam in Vegas getuigen kunnen zijn om dit samen met ons te beleven. In Nederland doen we het natuurlijk nog voor de Nederlandse wet gewoon nog een keer.

Verder met onze race tegen de klok. Rond 18.45 liepen we de wedding chapel uit. We moesten nog terug naar het hotel, en vanuit daar een Lyft pakken naar Resort World voor de verrassing van de jongens die om 20.00 zou beginnen. Uiteindelijk zaten we rond 19.15 in de Lyft, maar helaas... Overal vertraging. In Vegas zijn ze veel met wegwerkzaamheden bezig in verband met de F1 die hier plaats gaat vinden in november. Gelukkig hadden we een taxi chauffeur die van gas geven wist en bekend was in de stad, want met wat omweggetjes en een paar rode lichten (oepsie) waren we er rond 19.55. Dan maar even flink de pas erin.

Toen we aankwamen bleek de show om 20.30 te starten in plaats van 20.00, wat de mannen dachten. We waren dus in ieder geval toch op tijd. Gijs en Willem hadden kaartjes voor Katy Perry geboekt!

Ondanks dat Katy Perry geen van ons vier nou echt zo'n Katy Perry fan is, was het supervet. Het  was echt een beleving om deze show te zien, Katy Perry is ook supergoed live en we konden gelukkig toch erg veel nummers. Het was een supertoffe verrassing en we hebben ons erg goed vermaakt.

Eenmaal terug in het hotel, is Sam lekker op bed gaan liggen en heeft de rest nog even in het casino rondgehangen. Helaas zonder winst. Als afsluiter met z'n allen nog even een pizzaslice gegeten bij Sam op bed en toen zijn we tevreden gaan slapen.

Getrouwd

1. 20 mei 2023
    Ha luitjes, van harte gefeliciteerd 😘😘😘
  2. Gijs en Lon:
    22 mei 2023