Dag 25 - Los Angeles

20 mei 2023 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag een dagje waar Lonneke erg naar heeft uitgekeken: Universal Studios! Het park is open vanaf 8 uur 's ochtends, dus we hadden om 7.45 de wekker gezet. Mocht deze eerder afgaan was de rest waarschijnlijk niet meegegaan.... Na wat ochtendhumeurtjes zaten we toch om half 9 in de auto.

Eerst zijn we maar even langs de supermarkt gegaan om wat eten en drinken voor in het park te halen. Ze verkochten daar ook verse broodjes à la Bakker Bart, dus we hebben ook gelijk ontbijt gehaald. Wanneer we aankomen in Universal Studios lijkt het redelijk rustig, we kunnen namelijk zonder al te veel zoeken een parkeerplaats vinden en er rijden niet zoveel andere auto's. Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat de meeste mensen misschien al direct na het openen van het park aankomen.

Voor we het park in mochten, moesten we (lekker Amerikaans) eerst door de security. Natuurlijk hadden wij niets bij ons wat niet mocht en konden we daarna zo doorlopen. Het was inderdaad iets drukker dan initieel gedacht, maar dat mocht de pret niet drukken. De wachttijden zouden volgens de app gemiddeld 60 minuten per attractie zijn, met uitzondering van een nieuwe attractie in een nieuw deel van het park (Super Mario World). Daar zouden we maarliefst 180 minuten in de wachtrij voor moeten staan. Gaan we niet doen dus, haha.

Allereerst natuurlijk naar 'The Wizarding World of Harry Potter' gegaan. Als grote Harry Potter fan, kon Lonneke hier haar hart ophalen. Dit deel van het park was volledig in Harry Potter-stijl - inclusief Zweinstein. Hier zijn we in een virtuele achtbaan geweest, waar we maar een dik half uur voor in de rij moesten staan. Dat was ook geen straf gezien de wachtrij gemaakt was alsof je door de klaslokalen van Zweinstein heenliep. Sam kon helaas niet mee in de achtbaan, maar heeft nadat de rest was ingestapt daar gewoon kunnen wachten. Zo hoefde ze niet alleen buiten te zitten. De attractie was erg leuk, maar we hadden een kleine technische storing waardoor we halverwege eventjes hebben vastgehangen. Gelukkig was dat niet zo lang, en konden we binnen een minuut weer verder.

De rest van de dag nog een aantal attracties gedaan, waaronder de Studio Tour. Gezien dit een busje was die langs verscheidende filmsets rijdt, gingen we ervan uit dat dit niet al te belastend zou zijn voor Sam en haar gebroken sleutelbeen. Helaas hadden we er geen rekening mee gehouden dat er ook een aantal keer veel met het busje wordt geschud en getrild voor de special effects, wat iets minder goed voor Sam voelde. Oepsie. Gelukkig was de show Water World wel Sam-proof. Dit was een stuntshow die volledig op het water werd uitgevoerd. We zaten met zijn allen volledig in de zon, dus Willem en Gijs zijn allebei flink verbrand. Beetje zonde, maar ook dat is helaas niet te voorkomen.

Voordat we terug naar het hotel gingen heeft Lonneke in de Harry Potter-wereld nog twee souvenirs gekocht, namelijk een gepersonaliseerde toverstaf en een drinkfles. Ze is er zeer content mee en dit is een mooi souvenirtje voor thuis. Na een leuke, maar lange dag, konden we dan weer de auto in. We zijn via Sunset Boulevard en Bel-Air naar het hotel gereden. Dat is een veel leukere route dan zo'n saaie snelweg, en zo zien we ook nog eens wat.

Omdat het onze laatste avond met zijn vieren zou zijn, zijn we samen gaan uiteten. We hebben bij een mediterraans restaurant gezeten, waar we rustig konden zitten en zo nog even gezellig konden kletsen. We hebben het veel gehad over de vakantie zelf en de aanloop hiernaartoe, gezien Gijs, Willem en Sam er natuurlijk al sinds januari in het geheim mee bezig waren. We hebben heerlijk gegeten en ook onze vakantie fijn af kunnen sluiten.